BLA BLA BLA

JUŻ NIEDŁUGO NOWA ODSŁONA: CIĄŻA PO CZESKU, CZESKIE CHYBY czyli CZEGO NIE MÓWIĆ W CZECHACH, JAK ŻYĆ NA CO LICZYĆ A NA CO NIE.

niedziela, 6 stycznia 2013

PRZYMIARKI DO PORODU

      Jest jeszcze sporo czasu. Osobiście chciałabym aby dziecko urodziło się tutaj w Czechach bo uważam, że sama służba zdrowia i warunki są tu o niebo lepsze jak u nas. Ale żeby nie było, podczas mojego pobytu w Polsce mąż podzwonił po szpitalach i zapytał o tzw. "dni otwarte" lub możliwość obejrzenia oddziału.
Byliśmy w dwóch krakowskich szpitalach w "Żeromkim" oraz w "Narutowiczu". W tym pierwszym zajęła się nami fantastyczna położna. Oprowadziła nas, pokazała którym wejściem się do nich dostać o każdej porze dnia i nocy a w pewnym momencie mnie nawet poklepała widząc moje przerażenie gdy usłyszałam wrzaski jednej z aktualnie rodzących. W drugim szpitalu przywitali nas jak intruzów i panią trzeba było "ciągnąć za język". Myślę, że jest to dochodowy interes zatem zarówno pierwszy jak i drugi oddział był wyremontowany, nowoczesny i oba prezentowały się przyjaźnie. A personel jak to każdy człowiek, raz sympatyczniejszy raz mniej.
      A dziś spotkała mnie jeszcze jedna niespodzianka, czekały na mnie dwa komentarze od Królowej Matki. To spora przyjemność i zaskoczenie po pierwsze, że są to pierwsze komentarze (nie wiedziałam, że ktoś oprócz męża tu zagląda) po drugie Królowa Matka i Jej Pola Herbaciane to bardzo popularny blog o "normalnym" życiu rodzinnym :) Kiedy natknęłam się na niego i przeczytałam wyrywkowo kilka postów, odnalazłam analogię do swojej rodziny (nas była trójka), a ponadto Pan Małżonek podobnie jak mój mąż uprawia jedną ze sztuk walki i tym bardziej osoba Królowej i niebanalna forma sporządzania przez Nią wpisów na swoim blogu przypadła mi do gustu i stała się bliska. Tym, którzy myślą, że u nich nic się nie dzieje albo za dużo dzieje polecam polaherbaciane.blogspot.cz

1 komentarz:

  1. Jakoś nie bardzo jestem przekonany co do wyższości czeskiej służby zdrowia nad polską. Czeska lekarka nie potrafi prawidłowo ustalić daty płodu przez co nie zostały wykonane badania prenatalne! (Czechy-Polska 0:1). Chętnie zobaczę jakiś czeski szpital ale te w Krakowie wyglądały bardzo porządnie. Kraków oferuje spory wybór miejsc do rodzenia. Dam tutaj remis (Czechy-Polska 1:2). Podczas porodu w Czechach nie będzie możliwa komunikacja pomiędzy mną a personelem. Ty też masz problemy z rozumieniem i mówieniem na zaawansowanym poziomie. (Czechy-Polska 1:3).

    OdpowiedzUsuń