BLA BLA BLA

JUŻ NIEDŁUGO NOWA ODSŁONA: CIĄŻA PO CZESKU, CZESKIE CHYBY czyli CZEGO NIE MÓWIĆ W CZECHACH, JAK ŻYĆ NA CO LICZYĆ A NA CO NIE.

wtorek, 30 kwietnia 2013

LIEBSTER BLOG AWARD 1.2

Ponieważ sprawa zalega już u mnie kilka dni, a czekają kolejne "wspomnienia" do zapisania 
najwyższa pora podziękować :)
Post dotyczący nagrody podzieliłam na dwie części. W pierwszej odpowiem na pytania a w drugiej będą moje nominacje (bo może nie każdy chce czytać :)

Wyróżnienia Liebster Blog Award

internet

otrzymałam od autorów:

-blog "wrednej żony" (to mi się najbardziej spodobało:) i mamy pierworodnego, która nie próżnuje a testuje i recenzjuje produkty wszelakie;
- mama przesłodkiego Bartka, dokumentująca wydarzenia dnia powszechnego;
- oczekująca, moja rówieśniczka :), przebywająca również w nieco innej rzeczywistości niż ta nasza;
- jak tytuł bloga wskazuje młoda (przyszła) mama, odważnie wkraczająca w nowe role - żony i mamy;

 Mama Testuje

1. Od jak dawna blogujesz?

Od listopada, kiedy dowiedziałam się że być może jestem ciąży.  
2. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Zainspirowały mnie blogujące mamy i „ciężarówki” też chciałam spróbować pisać taki pamiętnik.
 
3. Twoja zaleta to...

...zawiesiłam się przy tej odpowiedzi :)
  4. Rzecz, którą byś w sobie zmieniła.

Chciałabym być bardziej opanowana.

5. Co najbardziej lubisz w wiośnie?

Świeżość i zieleń.

6. Czym jest dla Ciebie szczęście?

Nie umiem sprecyzować odpowiedzi. Szczęście znajduję w wielu rzeczach i sytuacjach.

7. Zazdroszczę innym...
luźnego podejścia, graniczącego czasami z cwaniactwem.

8. Blogi, które lubię czytać są…
dosłownie o wszystkim!

Ja to nazywam „casual-blogs” – opisywane historie dnia codziennego 
ale odwiedzam również blogi z recenzjami produktów (głównie kosmetyków), 
turystyczne-obieżyświatów.

9. Co jest dla Ciebie najważniejsze w życiu?

Spokój.
  10. Czego najbardziej się boisz?

Aktualnie porodu i dłuższego pobytu w domu.
 
11. Ulubiona potrawa.

Zajadam się zupą z soczewicy (čočková) oraz słynną czosnkową z grzankami. 
Lubię naszą polską kuchnię, której mi brakuje tutaj na obczyźnie :)
.................................................................................................................................................................




Mama Bartuli


1)   Twoja ulubiona potrawa?

Wszystko co zrobi mój mąż :) a tęsknię za pierogami i czerwonym barszczem.


2) Gdzie najchętniej wybrałabyś się na wakacje?

Z miejsc, które znam to wróciłabym do słonecznej Macedonii.

A z miejsc, których nie znam to chciałabym polecieć do Nowego Yorku.


3) Ulubiona pora roku ?

Każda, w której nie marznę :)


4) Ulubiony film?książka?

Pierwszy lepszy film: Dragonfly (Znamię), a książka…już dawno nie przeczytałam nic normalnego spoza literatury technicznej :(


5) Gdzie chciałabyś mieszkać? miasto,wieś?

Kiedyś marzyłam o mieszkaniu w jakiejś dużej metropolii a mieszkam na wsi…
ale za to podkrakowskiej:)


6) Gdzie na wymarzone wakacje?

Oj…ciężko wybrać coś jednego :)


7) Ile dzieci chciałabyś mieć?

Po tym jak się aktualnie czuję to jedno mi na razie wystarczy :)


8) Czy uważasz, że przyjaciół poznaje się w biedzie?

Uważam, że człowieka poznaje się w potrzebie.


9) Ulubiona zabawka/zabawa Twojego dziecka?

Póki co jest to solidne obkopywanie wszystkich moich narządów wewnętrznych i wiercenie „dziury w brzuchu”. Mam nadzieję, że mu to nie zostanie.


10) Najmilsza chwila w ciągu dnia?

Zawsze lubiłam popołudnia z kawą teraz lubię popołudnia z nogami w górze.


11) Jakieś zwierzątko?

Pies!!!

.................................................................................................................................................................




Team Zabell

Moje pytania jak poniżej. 
Mam nadzieję, że nikogo nie urażę pyt 10. Od razu przyznaję się, że ja łapię się na ostatni przedział :)
To ja od razu odpowiem - 30,5 :)
  1. Pierwsza myśl po przebudzeniu…
Zaspałam? Nie, przed szóstą pora wstać.
  1. W moim Mężu/partnerze/chłopaku najbardziej lubię...
Opanowanie i ten stoicki spokój :)
  1. Czy miałaś typowe objawy na Dziewczynkę słodkie a na Chłopca słone i kwaśne…?
Nie. W ogóle nie odczułam abym miała jakiekolwiek „smaki na coś”
  1. O jakich wakacjach marzysz?
Zorganizowanych J Takich, że lecimy samolotem do jakiegoś ciepłego kurortu i się beztrosko lenimy przez jakiś czas….choć nie wiem czy nie znudziłoby się nam to po trzech dniach.
  1. W dzieciństwie byłaś Chłopaczarą czy raczej Małą Księżniczką?
Chłopczara
  1. Czy wypróbujesz pieluchy wielorazowe?
Tak, ambicje są i plany zakupowe również ale najwcześniej po 3 miesiącu jak częstotliwość wymiany zmaleje :) Zobaczymy co z tego wyjdzie w praniu...
  1. Czy zachowasz krew pępowinową w banku?
Zdecydowaliśmy, że nie. Mamy pewne wątpliwości co do wykorzystania jej potem a jej przechowywanie wiąże się z kosztami.
  1. Wizyty u lekarza podczas ciąży prywatne czy na NFZ?
Na kartę ubezpieczenia zdrowotnego. W Czechach jest do wyboru kilka funduszy zdrowia (nie jak w Polsce jeden jedyny NFZ).
  1. Czy chciałabyś mieszkać w innym mieście lub kraju niż obecnie? Jeśli tak to dlaczego?
Obecnie przebywam w Czechach, gdzie z chęcią bym została (ze wglądu na ludzi, organizację pracy, opiekę zdrowotną i jeszcze kilka innych rzeczy) i gdzie urodzi się moje dziecko, jednak po narodzinach wracam do Polski.
  1. Przedział wiekowy: poniżej 20 lat, 20-25, 26-30, powyżej 30.
Jak wyżej :)
  1. Co najbardziej Ciebie przeraża na myśl o pierwszym miesiącu po narodzinach Twojego Maluszka?
Boję się, że dziecko będzie wyć a ja nie będę wiedziała co robić. Ogólnej bezradności.
 
.................................................................................................................................................................


Młoda Mama
 
1)  ulubiony zabieg w domowym SPA ?
Peeling a potem masaż oliwką, wykonywany przez mojego M.

2) kolor pokoju, kącika Twojego dziecka.
Nie będziemy malować ścian ani specjalnie ich stroić ale kolor, który będzie dominował w wyposażeniu dla naszego Malca to zieleń.

3) czekolada mleczna czy gorzka?
Każda czekolada :)

4) W moim życiu najbardziej lubię..?
Niezależność.

5) Ulubiona pora roku?
Ciepła, nie deszczowa :)

6) Ulubiony owoc?
Melon!

7) Co cię wyróżnia od innych ludzi ? 
Chyba nic szczególnego.

8) Czego się boisz?
Samotności.

9) Czego nauczysz swojego dziecka?
Języków.

10) Góry czy morze?
Góry!

11) Płeć twojego dziecka?
Kluk czy chłopak :)

1 komentarz:

  1. Dzięki za odpowiedzi:) Życie zaczyna się po Trzydziestce:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń